Friday, 5 October 2012

Saya mahu Bulan !!

Di cuci dulu oleh cikzaitul :)
Assalamualaikum ,

Bulan dan Bintang-bintang.


Semalam , aku buat aktiviti dengan anak-anak jiran aku yang aku kena jaga sekejap ,
Jadi aku pun terfikir hendak buat satu aktiviti pertandingan mewarna antara mereka .
Hadiahnya ? alah.. Gula-gula dan aku berikan Bintang-bintang pada kertas mereka tanda mereka menang (mewarna tercantik lah )

Bagi aku kanak-kanak pasti suka kalau dapat banyak bintang-bintang dan gula-gula. Sebab teringat aku time aku agogo lagi , buku tadika bab mewarna aku banyak bintang-bintang dan A++ , siap dalam report kad tadika , cikgu komplen aku fokus sangat  pada mewarna dan menconteng ..Hehehehheh..
Itulah aku sampai sekarang :D



Ok , sambung cerita ...


Nak di pendekkan cerita , adalah seorang budak namanya Nisa menang dalam kategori mewarna tuh , jadi aku bagi dia gula-gula dan bintang-bintang pada kertas tu sebagai hadiah yang aku janjikan .

Tiba-tiba dia tanya kat aku ,
Kak ,Bintang dah ada, Bulan takde ke??
Aku tergelak besar dengan soklan cepumas dia tuh..
Bebudak sekarang GENIUS kan ??
Jadi aku lukislah  bulan bersebelahan bintang-bintang tuh..
Baru aku nampak muka puas hati si kecil tu , sebab dia dapat bintang-bintang dan bulan :D


Sekian :D



18 comments:

  1. aku datang nk komen ni sbb nk bagitau kau yg bulan ko nampak bentuknya seperti....

    'PISANG' ok itu jer.bai :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAHHA...tu bukan ke bulan sabit ..

      bebudak mana perasan..
      hehheeh

      Delete
    2. hahahahahahahahahhahahahahhahahahhahahahhahahhahahhahahhahahhahahahhahahha...

      aku setuju dgn kopi pasta... (sambung gelak guling2)

      Delete
    3. hahahahahhahahahahaha..sengal la copy paste ni...

      Delete
  2. Comel giler nak bulan. Nasib baik tak mintak anak bulan ke, atau bulan mengambang... Hehehe

    *Sy nak matahari* ;P

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau takpe..kalau mintak pun ,kene penuhi jugak kan.. :P

      Delete
  3. memang umpan bintang banyak2 kat budak2 tahun 1 dulu...suka sangat dorang kalo ada bintang banyak...bangga habis ^_^

    ReplyDelete
  4. kreatifnya lukisan bintang tu. haha ..
    kalo dulu ngan ex student, berapa bintang saya?
    nasib tak tnya bulan :P

    ReplyDelete
  5. lawa ke weh die wane? xnmpak lawa pongg

    hahaha

    ReplyDelete
  6. pandai jugak dyeorg melukis hehehe klau kita melukisss alamak bulan jd sekodok laa gamak nye ;))

    ReplyDelete
  7. ok, time ang 'agogo'... nice word..!! haha.. aku dulu minat gak melukis tapi cikgu kata aku suka membaca.. huhu lama gila aku tak baca cerita ang...

    ReplyDelete
  8. Teringat zaman kanak-kanak..dapat gak bintang hehe

    ReplyDelete
  9. ini sangat hebat (utk budak kecil la)

    ReplyDelete
  10. Budak bernama Shinta di rumah selalu juga sebut tentang kau. Aku rasa kau memang sangat pandai ambil hati budak :D

    puas hati budak tu kan dapat bulan dan bintang :D

    ReplyDelete
  11. Amboi. bebudak sekarang. Bagi betis nak peha.. huhu

    ReplyDelete
  12. bila tgk tajuk tu mula refresh balik ckp2 org pancing undi.. yg klakar tu diorg ckp, kami x janjikan bulan & bintang, hikk...

    ReplyDelete
  13. dlu aku pun sama kemain eksaited kira bpe bintang. pastu klu cikgu ada komen laju2 je baca ihihihi..

    ReplyDelete

Terima Kasih Komen ,
nanti kita komen awak balik yea.
p/s : Setiap komen dikenakan caz senyuman paling ikhlas :)