Saturday, 9 June 2012

Kuat MAKANNNNNN :)

Di cuci dulu oleh cikzaitul :)
Assalamualaikum ,
Dengan ini aku mengaku aku seorang yang KUAT makan ..Kuat makan janji makanan , Bukan kuat kencing ke , Kuat harimau ke , sumer tu takde kene mengena noks.. :) Eh , ade noks ke kat sini ??  wuwuwuwu  -__-"

Aku memang pencinta makanan , tengok perut ler.. Hahahahah ! Biasalah orang yang kuat makan ni badan dorang mesti SOLID-MOLID macam Angelina Jolie .. Okey itu aku tipu .. :) biasanya badan tu akan membesar sikit  takpun menaik sikit sebab KALORI makanan yang kita ambil melebihi kuantiti ..Untung pada orang-orang yang makan kuat , tapi badan ciput je .. Siyus , aku jeles doe ..
Mengikut perkiraan aku ,  orang yang kuat makan tapi berat tak naik-naik tu sebab kadar METABOLISME badan dorang tinggi .. Jadi TAHAP METABOLISMA pada badan aku amatlah kurang :( . Jadi terimalah hakikatnya kena makan dengan sedikit .. Pastu kena eksesais .. Ye dak ??


Okey Jum Tanye soklan pastuh jawab sindrik :)


Apakah makanan kegemaran kau ??

Aku suka makan apa-apa tentang AYAM , tak kesahlah ayam betina ke , ayam jantan ke.. :)

Apa makanan NON faveret kau lak ?

Makanan yang kategori pedas &  masam :)

Apa makanan kelakar yang pernah kau makan ?

Aku pernah makan SUSHI , memang la sushi tu tak kelakar .. tapi yang kelakarnya aku dengan abah aku pegi Kukus BALIK SUSHI  yang memang kene makan mentah-mentah   -__-"

Kau terrer makan atau terrer masak ?

Aku terrer makan dan juga terrer masak megi :)   (masak jugak lettew )

Apa makanan paling mahal kau pernah makan ?

Bagi aku makanan MAHAL adalah : Dah la kat pinggan tu letak ciput je tapi bil mencecah RM puluh-puluh  dan tak SEDAP :)

Errrrrr ....  Banyak dah soklan-soklan ni, Korang ade soklan ke? :)
Apepun makanan ke makan ke janji makanan yang kita ambil tu dari sumber HALAL & BERSIH :)
Makan lah tanpa was-was :)

12 comments:

  1. ko memang hebat zaitul ha ha ha len kali sushi tu ko toksan kukus ko rebus terus keh keh keh lawak la ko ni ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. PPP , name pun first time makan :)
      aku siyus xtau , apatah lagi bapak aku...
      hahhahahha !

      Delete
  2. haha.. zaman doplohan dulu aku boleh le temberang makan banyak badan tak naik.. ewah! tapi sekarang ni.. kena lah sedar diri dan kontrol makan sebab mudah-mudah aja nak jadi tong drum besaunya badan hehehe

    Aku kalau makanan jepung, yg mentah-mentah tu aku tak order, tekak aku kompom tak leh telan hehehe.. orderlah yg masak, :)

    *Aha.. samalah. masam dan pedas aku angkat bendera putih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehhe..citarasa kita same lah :)

      aku xsuke sushi...malas nak rebus lagik..hehehehhee

      Delete
  3. saya kategori metabolisme tinggi bdan sgt susah nk naik, tp syukur lah x perlu susah hati kan.. huhuhu

    ReplyDelete
  4. biar kita happy nanti badan akan stabil je..heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. bg aku lak..kita happy , makan tanpa henti :)

      Delete
  5. aku makan banyak berat maintain jugak tp perut boyot la..nasib baik ak aktif byk buat sit up..kahkahkah

    tau mkn tp xtau masak ?? apakah, malu dgn ak wei, ak duk umah bujang lu kitaorg gilir2 masak ikut kot...haha ko sptutnya malu dgn ak yg reti masak ni..kehkehkeh

    http://encikcopypaste.blogspot.com/2012/06/serius-awas-jangan-main-klik-sahaja.html

    ReplyDelete
  6. hahaha.. aku suka makan banyak sebab tu badan aku comel.. heheh. Aku suka makan. Sekang ni aku mengidam memacam. tapi aku tahan sebab 3 minggu lagi nk balik rumah.. lepas tu .. Ahhh.. HEaven!!!

    #aku hidup untuk makan.. =)

    ReplyDelete

Terima Kasih Komen ,
nanti kita komen awak balik yea.
p/s : Setiap komen dikenakan caz senyuman paling ikhlas :)