Friday 9 March 2012

"Segmen: 7 Perkara yang Saya Akan Buat Sebelum Mati"




Assalamualaikum, yiba yiba yiba korang..
haa,tengok tak tajuk di atas tu??macam menakutkan kan..iyelah 7 benda yang korang akan buat sebelum mati.
Bila dah mati,apepun tak boleh buat kan..kiranya menYESAL tak sudah kalau sepanjang hidup kita buat benda yang tak bermanfaat kan..


Tajuk ni pun amat menarik bagi aku..Terpikir-pikir apalah yang aku akan buat before meninggalkan dunia yang sementara  Indah ni..Disebabkan pemilik http://speakersekolah.blogspot.com/ blog ini kata boleh join,jadi aku pun nak join dan share dengan korang-korang..kalau nak join pun takpe jugak kan...sharing is caring kan..:P


Perkara-perkara yang akan aku lakukan adalah :

1) Aku nak bayar segala hutang piutang aku dengan semua orang di dunia ni..(sebab aku pernah baca,kalau mati dalam hutang,payah kan nak masuk syurga).Kalau aku ade hutang kat korang.sila lah bagi komen kat entry bawah ni berserta jumlah hutang ye.. :P


2)  Aku nak mintak maaf kat semua orang..sebab aku kan mulut agak laser,manalah tau ada orang akan terasa dengan lawak aku ke,kata-kata aku ke,apa-apa ke...kan..kan..kan..

3) Aku nak KAHWIN..nak kumpul PAHALA banyak-banyak..sebab aku pernah bacalah kan KAHWIN ni boleh buat kaum WANITA dapat pahala dengan banyak..buat air kopi kat suami dapat pahala,buat suami gembira dapat pahala,apa sahaja dibuat untuk suami mesti dapat pahala..ISLAM ITU INDAH kan.. :P


4) Aku nak bawak parent,famili aku pegi HAJI ..sebab itu impian dorang dan aku,semoga aku dimurahkan rezeki bagi parent,famili  dapat pergi sana.AMIN !!

5) Aku nak bahagiakan semua orang di sekeliling aku dan cakap aku SAYANG kat dorang.dorang,dorang.

6) Aku nak pergi merantau ke PANTAI-PANTAI di malaysia dengan keluarga atau suami ..mesti best kan..bercuti dengan orang tersayang..ngeee..

7) Aku nak tutup akaun FACEBOOK aku,aku akan pesan semua kawan-kawan aku kalau ada gambar aku yang tak menutup AURAT tu tolong delete je..


Kesimpulannya,bila buat entry nih tetiba aku rasa macam betul-betul  je nak meninggalkan semua apa yang aku ada  kat dunia nih.. T_T ..Sekiranya ada salah maafkan lah ye..

Korang nak join jugak ke?? jum KE SINI http://speakersekolah.blogspot.com/ !!

5 comments:

  1. tq sebab join segmen yang tak seberapa ni..semoga impian tersebut tercapai ye cik zaitul.. :)

    ReplyDelete
  2. AMIN MeeRole!! ngee..thx tau sebab sudi singgah n follow saya..

    ReplyDelete
  3. hehe. tutup akaun fb tu penting. nanti, bila kita xx, kita tak dapat dosa. takde orang tengok gambar kita yang ternampak aurat. hehe~..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau xpe kan...menanggung dosa berterusan setelah meninggal dunia amat menakutkan...huhuhu!

      Delete

Terima Kasih Komen ,
nanti kita komen awak balik yea.
p/s : Setiap komen dikenakan caz senyuman paling ikhlas :)

Daisypath Anniversary tickers