Friday, 6 January 2012

hati sakit

assalamualaikum,hye korg..pe khabar agkye korg skg ek..sihat2 hendakye..amacam tahun baru korg??harap sepanjang tahun ni korg ceria2 je lah kan..korg azam ape tahun ni??harap tercapai lah ..aku xde azam tahun ni..aku cume nak jadi yg terbaik dr tahun lepas..tp dari hari ke hari..hati sakit?? korang mesti penah rase bende tu kan..mak aih klu sakit sgt tu sampai tak tau camne nak hilangkan sakit hati tuh..sakit hati ada bermacam2 jenis..ada yang sakit hati sebab teman lelaki,ada yang sakit hati dengan kawan,ada yang sakit hati dengan parent,ade yang sakit hati tak tentu pasal..

 disini aku adelah terbace satu ayat yang sesuai dengan tajuk aku di atas:

Andai aku pelupa, aku tak akan merasa sakit hati saat  dilukai.
Andai aku pelupa, aku tak akan menganalisa setiap kata dan kalimat yg telah terucap menusuk jantungku.
Andai aku pelupa, aku tak akan hancur terlindas oleh kata-katamu.
Andai aku pelupa, aku tak akan menyimpan rasa benci sampai saat ini.
Andai aku pelupa, aku akan terus membina komunikasi baik seperti dulu.
Andai … andai … aku pelupa, aku takan mengingatmu
Butuh waktu tuk melupakannya.

kadang-kadang kita terleka adakalanya kita pernah sakitkan hati orang sekeliling kita dengan kata-kata kita,dengan perbuatan kita..itulah MANUSIA yang tak pernah lari dari sikap ini..sebab aku MANUSIA lah aku melukakan hati orang lain..
aku mintak maaf kalau adelah orang2 sekeliling aku ini pernah tersa hati dengan aku..itu sebab aku kurangkan mulut aku ni berkata bukan2..insyallah..


Terima kasih sebab sudi membaca,jupe next blog k..
Assalamualaikum w.b.t.

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Komen ,
nanti kita komen awak balik yea.
p/s : Setiap komen dikenakan caz senyuman paling ikhlas :)