Monday 17 June 2013

Kawen lagi.

Semua Cakap pasal kawen , sebab umur aku dah hampir 26tahun.
Ramai bertanya bila aku akan menamatkan zaman bujang.
Jawapan aku kadang-kadang tak pernah sama, lain orang lain lah jawapannya.

Ramai cakap , kalau ada bf , confirm ke itu jodoh kau?
Abis tu kau nak carikan bf baru ke bakal suami? ingat cari suami mudah , macam cari bawang besar kat pasar? Ramai lelaki pandang kita dengan rasa minat , tapi kita pun nak lelaki atau bakal suami pandang kita dengan rasa hormat.

Adakalanya orang tak paham kita, kita mengadu pun belum tentu dia paham 100 persen , paling teruk pscyo kita balik.
Chill la beb , kawan aku kawen umur 30an pun , anak dia comel je.
Ada sebab kita jodoh cepat atau lambat.
Jadi sabarlah, macam tak boleh terima qada dan qadar-nya pula,


Adakah sebab kita setia sangat , sampai bertahun dengan orang yang sama.. abis tu takkan nak jadi playgirl? Lagilah payah sebab hidup ni asik melompat-lompat pada orang berlainan, orang tu takde harta - cari yang ada harta,
Itu maknaya orang yang takde prinsip, bagi aku . ada sebab dia jodoh kita.
Terima kasih pada yang prihatin, tapi aku ada kawan yang bagi aku semangat , tak semestinya kawen lambat atau tak kawen hidup kita forever alone beb... kita masih ada mak ayah.
Bila lagi nak bahagiakan mereka, tanya mereka adakah kita sudah menjadi anak berguna pada pandangan mereka,
Ni tak...asik pikir bakal iman , bakal iman,
Hidup ni dugaan , selagi namanya manusia, memang kena tempuh dugaan.

Sapa taknak kawen , yang dah lama menduda pun teringin nak kawen. Inikan dari azali bujang.
Sapa nak jadi bujang terlajak atau anak dara tua?
Sapa taknak anak sendiri?
Itu semua soalan berlegar-legar dalam minda aku.
Yang penting , kawen bukanlah semudah kita eja atau kita sebut .
Kawen tu tanggungjawab, kena sedia luar dan dalam.
Kena fikir perasaan diri sendiri dan patner kita.

Lagi satu , suruh kita kawen ..
Tapi satu je soklan aku.. ade tak patner untuk kami kawen kan?
Tak kan nak pegi supermarket ke, fesbuk private message , wechat ke..
Cakap "awak , nak kawen dengan saya tak?"
Kang kita di chop desperate.
Ingat tak sakit di chop desperate ke?
Cakap mudahla, cuba awak awak yang dah kawen tu duduk dalam situasi kami.
Bukan tak pikir soal jodoh . Tapi....... itulah setiap orang ada sebab bukan alasan ye.


Oklah , aku membebel hari ni. Kalau aku takde jodoh pun , aku still ada ALLAH swt kan?
Barulah hidup ni chill dan cool je.
Ok , kalau terkasar harap maaf .
Cume penat dengan spekulasi sesetengah manusia.

25 comments:

  1. wah2 cik zatul..

    chill..

    org yg tanya tu, cuba la hulur sorang dua calon..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau hulur ..kopom i kawen kannn..
      Lol!!

      Delete
    2. mohon jangan lewat2 sangat. nanti saham jatuh. :P

      Delete
  2. Hahaha garang ny akak kita

    sume tu aku da mula rase

    cam ko ckp ngn aku suma jadi bersebab

    dan kalo org y suh kawen tu nk tnggung rsiko pkahwinn, dosa pahala, duit sgala mk nnek.

    Br ade akai an? Stakat gne mlut ckp anak2 sdara aku pon pandai hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua pandai ckp.. tapi xreti brrhenti bercakap.

      Delete
    2. doakan cik pipah ni kahwen cepat.

      Delete
  3. mmmm... isu yang dah lali utk aku...
    skang soal jodoh aku serah pada tuhan
    tp bab berkawan, aku kawan ngan semua org...
    x mau cari musuh...
    tu je yg penting...

    #jodoh takkan cepat walau sesaat, takkan lambat walau seminit.. sampai jodoh, kawen la kita... semua dah ditentukan dari azali...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju gan dikbi... kawan bio seribu , tp seribu tu harap bergunalah...
      Ehhhhhh....

      Delete
  4. huhuhu...

    rilek2...

    adalah tu satu hari nanti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wa ilek je cikilolo, yang xrilek org sekeliling, makpak wa pun chill je...
      Hahahhaa

      Delete
  5. Betul, kawen ni bukan perkara main2, mulut orang kan, dah kawen nnt tanya pasal anak, dah ada anak, tanya pasal anak anak anak.. never ending.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tau takpe, selagi ade soalan , selagi tu nak tanya...

      Delete
  6. Masa umur 26 aku bujang lagi hehehe...
    Jgn sgt kata2 org... tapi kalau kawen cepat
    Bagus juga.. ada gak geng aku yg dah kawen hehehehe

    ReplyDelete
  7. lain kali klw org tanya nape ko tak kawen lagi... ckp 1st lum sampai seru... (jodoh belum mai lagi la)... klw ada insyallah.. kadang2 buat penat mulut ko jawab penuh dedikasi jer weh.. sbb lain kali ko jumpa soklan yg sama gak dia tanya kan.. ha ha ha.. pasal kawen lambat tu... zaman sekarang ni dah tak jadi isu sgt pun... kecuali org tu otodok eh... kawin bukan perkara main2 mcm ko ckp.. mmg betul you have to prepare mental and fizikal.. ha... klw senang macam petik bunga cempaka kat atas pokok tu dah lama le dunia ni aman... (erk aman ke?? hahahahah) dah la jai ko jan nak pening2 dengo ckp org.. yang nak kawen ko bukan derang.. ok hahahah chill li padi eh.. :P

    ReplyDelete
  8. pedulikan aje cakap2 org tu janji kita bahagia kan !

    ReplyDelete
  9. bio je org nak btanya atau cakap ape.
    yg penting nanti ko kawen jugak. ehh..

    ReplyDelete
  10. topik ini memang hot kalau yang bertanya..
    yang nak menjawab tu boleh buat runsing...
    hahahaa

    ReplyDelete
  11. moga Allah percepatkan jodoh kamu Akma... aku gembira bila sahabat aku lekas2 kawin bina hidup yg baru dia alam rumahtanggan... ada kemanisan menanti kamu... ko jgn jd mcm aku dah lah... tak ada hala tuju hidup dah...

    ReplyDelete
  12. cik jetol, hang mengata aku ehh?? pe yg ditulis tu sebijik2 kena tang muka aku. kahwin? dulu aku nak la. skg ni aku dah tolak pasal kawin ni jauh2. kalau xde orang sudi takpe, mak bapak masih ada utk kita. dan sampai hari ni aku pasti takde orang yg mampu jaga aku selain mak bapak aku. men? byk laki tak guna..

    ReplyDelete
  13. kenapa aku mcm marah je ni? bukan bukan, xde niat camtu pun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko mcm marah... aduyai.. adekah situasi kita sama baby.. ekekekek
      Aku ckp berdasarkan pengalaman aku ni je...

      Delete
  14. tak pe. follow the flow je. perancangan DIA semuanya sempurna. pasti ada jalannya nanti :)

    ReplyDelete
  15. Yela, zaman sekarang takpa kawin lambat pon. Lagipon laki zaman sekarang banyak laki yang majoriti, kau kita dapat husband yg minoriti, kira bertuah sangat. Anak menangs malam2, husband bangun pujuk anak, itulah lelaki minoriti hihi..

    ReplyDelete

Terima Kasih Komen ,
nanti kita komen awak balik yea.
p/s : Setiap komen dikenakan caz senyuman paling ikhlas :)

Daisypath Anniversary tickers