Tuesday, 12 March 2013

Jangan Jangan dan Jangan .

Di cuci dulu oleh cikzaitul :) Assalamualaikum .

Tengah malam semalam time  aku baru balik kerja , aku layan radio THR Gegar ,
Aku mendengar  keluhan demi keluhan dari pemanggil  tentang kisah cinta , keluarga dan bermacam -macam masalah. (majoriti kisah cinta)
Kisah dorang memang sedih , memang tak terjangka betapa tabahnya mereka-mereka .
Ada satu pemanggil menangis teresak-esak sebab putus tunang tanpa sebab.
Hmmmmmmm....
Satu ayat yang dikatakan oleh juruhebah (deejay) telah menarik minat aku,



                                                  JANGAN PUTUS ASA MENANTI
                                                                 DAN
                                             JANGAN PUTUS ASA MENCARI .





Tak kisahlah apa jenis pun usaha , cita-cita , keingginan , atau impian . Haruslah kita tanamkan satu pepatah ni.JANGAN PUTUS ASA !! Insyallah pasti ada hasilnya .
Dunia ini besar , jadi bermacam-macam manusia kita akan jumpa , kenali , bergelak ketawa , berduka dan segalanya .
Mungkin ada sebab sidia bukan milik kita , bukan jodoh kita ,
Kadang-kadang kita terlampau yakin yang dialah jodoh kita ,
Tapi itu semua ditentukan olehNYA .
Dan bukan semua yang kita mahukan akan dapat bukan ?? 
tapi tanpa usaha juga tak boleh merubah segala kemungkinan.
Mungkin ini Permulaan dalam hidup untuk mendewasakan kita .
Aku pun ingin berubah dari tahap yang lama ke tahap yang baru .
Aku harap aku ada Kekuatan itu :)









12 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. err entri ni jiwang... mmm, terlalu terkejar2 akan 'sesuatu', ianya tak selalu berjaya digengam. jadinya, mmm entah. mhhahaha

    ReplyDelete
  3. aku x pernah putus asa menanti walaupun aku x tahu apa terjadi dikemudian hari.
    aku tak pernah putus asa mencari sebab aku memang x nak mencari yang lain.
    kehkehkeh.

    #cerita aku & kamu|dia :D

    ReplyDelete
  4. selalu ceria n3 ko tul.. kali ni macam lebih serius..

    baik. aku sokong kau. mari kita sama-sama motivasi diri utk esok yg lebih baik :)

    ReplyDelete
  5. jangan pernah biar asamu diputus oleh orang lain,keadaan mahupun kamu sendiri.

    ReplyDelete
  6. kadang2 dok dengar luahan orang mengenai cinta pun boleh menjadikan kita matang dan berhati2 dimasa akan datang.. kan? kan? betul tu kalau ada jodoh tak kemana.. yakin dan bersangka baik sajalah dengan Allah. :)

    ReplyDelete
  7. sejak bila cik mek ni suka menjiwang?? selalu entry klakau manjang...

    #betul kata2 dj tu, jangan putus asa...

    ReplyDelete
  8. give up ni mengalah ke putus asa?

    aku tak kisah kalau org mengalah..tapi aku tak suka kalau org putus asa..:D

    ReplyDelete
  9. salam kenal..

    done follow sini.. jom follow n singgah blog teman.. heee.. http://tengkubutang.blogspot.com/

    klu minat kucen leh follow blog ni jugak.. =)
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. aku macam tersesat je

    ingt blog gay aku

    ke bukan

    ish izinkan aku hilang dibalik kesesatan ni

    sebelum aku pulak give up kah3

    ReplyDelete
  11. makin lama makin byk blog dah kelaut... dan aku jugak tak ketinggalan...

    ReplyDelete

Terima Kasih Komen ,
nanti kita komen awak balik yea.
p/s : Setiap komen dikenakan caz senyuman paling ikhlas :)