Friday, 8 March 2013

FIXI

Di cuci dulu oleh cikzaitul :)
Assalamualaikum .

Oh indahnya rasa bila aku jatuh cinta lagi pada hobi lama aku,
Hobi lama yang aku telah tinggalkan pada aku usia 17 tahun lagi.
Hahahahha .. hobi tu adalah MEMBACA NOVEL
aku bukanlah insan yang suka membaca novel cinta tapi lebih kearah psiko , thriller dan apapun karya , tapi bukan cinta.TITIK.
Setelah habis SPM , aku habiskan masa aku dengan berkerja.
bila dah bekerja memanglah tak mampu nak hadap novel memalam sebab badan dah bagi signal penat , ngatuk , harus mandi dan sebagainya.
jadi aku abaikanlah hobi tu sampai lah satu hari itu datang ,

Sabtu lepas , aku lepak sesorang di MPH The Curve , mencari buku-buku ilmiah kononnya untuk dijadikan peneman aku jika aku mengembara memana nanti .( chewahh)
Aku kalau lepak sesorang , tempat kegemaran aku adalah Bookstores , memang berjam-jam kat situ pun tak perasan . :)
Layan komik , layan buku masakan , fesyen , agama , novel omputih ..
TIBA-TIBA ....
Ada satu rak novel yang kulit hadapan dia ringkas begitu juga dengan tajuk dia. MEMANG AMAT RINGKAS / SIMPLE .
Belek punya belek , itulah novel FIXI yang digembur-gemburkan oleh teman-teman aku .
Aku tertarik , selak dari satu mukasurat ke mukasurat lain .WOWW!!
inilah buku yang aku cari , tanpa mengira isi dompet waktu tu... aku cekau 2 buah novel  FIXI
Agak membazir disitu , tapi aku tak rugi belilah. :)





Kedua-duanya memang menarik , rasanya ada lagi peluang nak rembat nih , tapi tunggulah bulan depan :)
P/s : menghabiskan chapter terakhir HILANG :)

15 comments:

  1. aku pulak tak ske cite begini

    mungkin kau mimie dengan syah je boleh hadam

    errr


    jumpe sok eh

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. JR tak suka novel cinta. Lebih suka novel yg ada mesej sosial...maklumlah bukan org muda lagi...

    ReplyDelete
  4. Sy layan novel cinta kdg2.. sebagai bahan bacaan yg ringan.. tapi novel yg sy paling suka sudah semestinya novel RAM! best sangat.. hehee..

    ReplyDelete
  5. kakak pun suka layan novel...^_^ tapi bila free ler...

    salam kenal, singgah sini balas kunjungan dan follow awak yer...

    ReplyDelete
  6. Hi there....mcm taglinenya la Fixi no utk org yg berfikiran terbuka. Best gak layan sesuatu yg berbeza

    ReplyDelete
  7. have fun reading.. nak komen lebih tak boleh sebab saya pun dah lama tak menovel (sedikit jeles ni). heheh

    ReplyDelete
  8. kalau gitu aku nak cari HILANG la


    nong andy

    ReplyDelete
  9. bace entry td ingtkn psl basikal..hehehe
    mohon singgah dan komen entry ni..ade sesuatu yg ohsem..TQ
    http://wwwzuemygen91.blogspot.com/2013/03/fariz-izhan-abdul-hadi-siapakah.html

    ReplyDelete
  10. errrrr aku kekadang tak gemo baca jenis2 gini errrrrr

    ReplyDelete
  11. aku pun dah lama tinggalkan hobi aku yg 1 ni.
    sebabnya xde buku nak baca dah.
    lalala

    ReplyDelete
  12. salam kenal :) thx , ye bagi komen n tips kat blog saya.

    Novel ni pasal ape yek ? hehehe..layan gak novel hihi

    ReplyDelete
  13. Fixi tu apa?? aku dah lama kot tinggalkan hobi baca novel ni...huhu

    ReplyDelete
  14. <---- baca novel, trus lena tertidur lepas selak 3,4 muka surat

    ReplyDelete

Terima Kasih Komen ,
nanti kita komen awak balik yea.
p/s : Setiap komen dikenakan caz senyuman paling ikhlas :)