Tuesday, 14 August 2012

Kisah Raya :)

Di cuci dulu oleh cikzaitul :)
Assalamualaikum.. Kisah Raya ini patut kah aku cerita , atau ada ke orang mau baca :)
Aku telah di tag oleh Iffah untuk share kisah raya nih..
Walaupun dah tamat tempoh , Aku mau jugak hupdate :)
Hehehhehe , Kisah Raya aku takdelah gempak macam orang lain ..
Aku RAYA pun dengan mempunyai sedara-mara jauh .
Satu famili kat Pahang , Satu famili kat Perak , Satu famili kat Penang . (Sedara -mara )
Tapi selalunya beraya ber- Empat je lah : Aku , Abah , Mama , Adik :)
Di  rumah aku Petaling Jaya yang sunyi jalan raya bila tiba Hari Raya .


Raya aku yang lelepas taklah best , sibuk layan tetamu datang rumah , dengan aktiviti aku raya pula ke rumah dorang , macam sistem barter lak.. hehhehehhe..
Aku paling suka BALIK KAMPUNG :) tapi .... Aku takde kampung selepas arwah atok aku meninggal dunia . Aku kekadang je singgah kampung sedara-mara abah aku :)


Terpijak taik lembu kat Selama , Perak Darul Ridzuan itulah pengalaman spoill bagi aku.. Aku dress punya la lawa-lawa , hot-hot gitu .. Nak jugak lah kaki aku ni terpijak taik lembu yang lembut gebu tuh ..  -_- "
Hhahhahahahaha

Time Raya ,
Aku paling suka makan  RENDANG AYAM , semua rumah yang ada rendang ayam , aku akan sental  .. Nampak tak buruk lantak kat situ perangai aku :D hehhehehhe

Time Raya ,
Kuih Faveret lak pastinya kuih Cornflakes ..  Aku pernah habeskan satu balang kuih cornflakes tuh dengan muka tak bersalah.. Naseb rumah kawan aku , Natijahnya aku sekarang berjinak-jinak buat kuih raya faveret aku sendiri :)
Sekarang ini  aku dalam proses nak buat kuih raya .. Tunggu siap la yek :)
Pastinya kuih Makmur Versi Nong :)
Tengs Nong Resipi kau dengan Kad raya kau tuh :)



Korang Perasan kan , Kisah Raya aku biasa-biasa je.. Jadi inilah secebis pengalaman aku kat korang :)

Salam Ramadhan :)


17 comments:

  1. msti lepas kau terpijak tu kau membebel2 kat lembu tu kan

    mmg spoil

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahhaha..haruslah..teringat kepanasan taik lembu tuh :) haihhhhh...

      Delete
  2. perghhh..taik lembu...mesti menyengat je bau tu..huhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahhaha..tau takpe.. :) tensen je..taktau mata letak mane ..

      Delete
  3. wahhhh rendang ayam tue klau x dpt mkn pagi raya mmg rasa nak nangeh.. hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah..satu kemestian kan di hari raya...

      Delete
  4. terpijak T@H1 lembu di hari rya tu bkn kisah besa2 tu..haha..biskut rya feveret sure ak balun smpai habes..almond london...slurp hirup coklat :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. kissah raya aku hot dan gebu macam taik lembu kannnn ...ekekekekke

      Delete
  5. tetiba aku rasa nak makan kuih makmur kau tu.. mintak pos.. eheheh

    ReplyDelete
  6. mesti mak ayah lembu dan tuan lembu kena maki kan...marilah datang makan rendang kg ubai..hehehhe

    ReplyDelete
  7. Selamat menyambut ketibaan aidilfitri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat hari nak raya jugak kodinggg :)

      Delete
  8. Replies
    1. hehheheh..silalah gelakkan aku..aku penah rasa,ko xmau?? ekekkekk

      Delete
  9. Ahahaha.. aku rasa kisah kau luar biasa. terpijak tahi lembu paling best pengalamannya ekekekeke..

    oh.. sila jgn putus asa.. buatlah makmur banyak-banyak lenkali :D cuba lagi :D

    ReplyDelete

Terima Kasih Komen ,
nanti kita komen awak balik yea.
p/s : Setiap komen dikenakan caz senyuman paling ikhlas :)