Friday, 21 September 2012

Jum Try Bace :D

Di cuci dulu oleh cikzaitul :)
Assalamualaikum ,
Aku tadi pegilah BW , tetibe rase  kiut lah tengok kartun neh ,
Terpikir lak kat korang-korang :)
Tu yang SHARE kat sini :)







Haaaa..tergagap-gagap tak baca??
Lame jugak la tak tajamkan skill membaca jawi :)
Aku bangga pandai baca jawi ,
Korang bagaimana?

Wednesday, 19 September 2012

Cantik itu Normal

Di cuci dulu oleh cikzaitul :)
Assalamualaikum ,

Dari aku kecik sampailah sekarang,  aku suka melihat wanita cantik dari lelaki hensom.
Mengapa? aku tak tau.. adakah aku ini lesbian ?
Oh semestinya TIDAK !! aku masih ada perasaan terhadap lelaki..
Aku suka tengok wanita cantik , cara mereka berpakaian , make-up , berjalan, dan apa sahaja yang cantik molek bagi aku.
Aku suka :3
Huh , sebenarnya cantik tu tak kekal lama , Dan aku tahu tentang itu ,
Pakailah apa sahaja cream anti kedut , cucuk sana-sini ,
Bila sudah tiba masanya nak tua , tak berguna sudah semua mende tuh.Ye dak ?

Bagi aku ada segelintir manusia sanggup nak kelihatan cantik , menarik di mata orang lain.
Tapi janganlah sampai mencari perhatian dari orang lain ,
Nampak sangat MURAH
Setiap orang ada pandangan memasing tentang cantik .
Ada orang rasa cantik itu kalau bermake-up tebal ?
Ada orang berasa cantik kalau berpakaian seksi-meksi , mahal ?
Ada orang langsung tak pernah berasa cantik sekalipun ..








Tapi janganlah pandang sebelah mata pada sesuatu yang tak cantik ,
Tak semestinya yang tak cantik tu tak berguna .
Dan tak semestinya yang cantik , elok , molek itu bagus .
Kenalilah yang buruk , tak lawa , kusut ,
Baru kita akan kenal erti CANTIK .



Hargailah diri anda yang sebenarnya :)




P/s : Bonus pada orang cantik , kalau Budi Pekerti  pun cantik :)
Biasalah manusia ni suka pada benda cantik-cantik , termasuk aku :)


Daisypath Anniversary tickers