Tuesday, 12 March 2013

Jangan Jangan dan Jangan .

Di cuci dulu oleh cikzaitul :) Assalamualaikum .

Tengah malam semalam time  aku baru balik kerja , aku layan radio THR Gegar ,
Aku mendengar  keluhan demi keluhan dari pemanggil  tentang kisah cinta , keluarga dan bermacam -macam masalah. (majoriti kisah cinta)
Kisah dorang memang sedih , memang tak terjangka betapa tabahnya mereka-mereka .
Ada satu pemanggil menangis teresak-esak sebab putus tunang tanpa sebab.
Hmmmmmmm....
Satu ayat yang dikatakan oleh juruhebah (deejay) telah menarik minat aku,



                                                  JANGAN PUTUS ASA MENANTI
                                                                 DAN
                                             JANGAN PUTUS ASA MENCARI .





Tak kisahlah apa jenis pun usaha , cita-cita , keingginan , atau impian . Haruslah kita tanamkan satu pepatah ni.JANGAN PUTUS ASA !! Insyallah pasti ada hasilnya .
Dunia ini besar , jadi bermacam-macam manusia kita akan jumpa , kenali , bergelak ketawa , berduka dan segalanya .
Mungkin ada sebab sidia bukan milik kita , bukan jodoh kita ,
Kadang-kadang kita terlampau yakin yang dialah jodoh kita ,
Tapi itu semua ditentukan olehNYA .
Dan bukan semua yang kita mahukan akan dapat bukan ?? 
tapi tanpa usaha juga tak boleh merubah segala kemungkinan.
Mungkin ini Permulaan dalam hidup untuk mendewasakan kita .
Aku pun ingin berubah dari tahap yang lama ke tahap yang baru .
Aku harap aku ada Kekuatan itu :)









Friday, 8 March 2013

FIXI

Di cuci dulu oleh cikzaitul :)
Assalamualaikum .

Oh indahnya rasa bila aku jatuh cinta lagi pada hobi lama aku,
Hobi lama yang aku telah tinggalkan pada aku usia 17 tahun lagi.
Hahahahha .. hobi tu adalah MEMBACA NOVEL
aku bukanlah insan yang suka membaca novel cinta tapi lebih kearah psiko , thriller dan apapun karya , tapi bukan cinta.TITIK.
Setelah habis SPM , aku habiskan masa aku dengan berkerja.
bila dah bekerja memanglah tak mampu nak hadap novel memalam sebab badan dah bagi signal penat , ngatuk , harus mandi dan sebagainya.
jadi aku abaikanlah hobi tu sampai lah satu hari itu datang ,

Sabtu lepas , aku lepak sesorang di MPH The Curve , mencari buku-buku ilmiah kononnya untuk dijadikan peneman aku jika aku mengembara memana nanti .( chewahh)
Aku kalau lepak sesorang , tempat kegemaran aku adalah Bookstores , memang berjam-jam kat situ pun tak perasan . :)
Layan komik , layan buku masakan , fesyen , agama , novel omputih ..
TIBA-TIBA ....
Ada satu rak novel yang kulit hadapan dia ringkas begitu juga dengan tajuk dia. MEMANG AMAT RINGKAS / SIMPLE .
Belek punya belek , itulah novel FIXI yang digembur-gemburkan oleh teman-teman aku .
Aku tertarik , selak dari satu mukasurat ke mukasurat lain .WOWW!!
inilah buku yang aku cari , tanpa mengira isi dompet waktu tu... aku cekau 2 buah novel  FIXI
Agak membazir disitu , tapi aku tak rugi belilah. :)





Kedua-duanya memang menarik , rasanya ada lagi peluang nak rembat nih , tapi tunggulah bulan depan :)
P/s : menghabiskan chapter terakhir HILANG :)