Monday, 27 August 2012

Lalala Raya Sudaaaaaaa

Di cuci dulu oleh cikzaitul :)
Assalamualaikum, pssttttt pssttt psssttt ada orang RINDU tak kat muka tembok nih?? Ekekekkekekeke.. Kalau takde takpe , kalau ada pun takpe .. :)
Ohyee..Sebelum aku cuti Raya tuh Aku dah dapat kad Raya dari Datin Pari-Pari :) tengssssssss.... :)

Raya ini aku cuti SEMINGGU atau bersamaan 9 Hari engko !! ... Haaaa..Baik punya cuti , Dapat jugak merantau ke kampung orang , merayau-rayau dengan famili , Sekurang-kurangya cuti panjang-panjang ini bertambah la kasih -sayang antara keluarga terjalin erat .. Ye dakkk ??
Ingat tak aku ada cerita aku mahu bikin kuih raya ??
Hahahahhahaha ( Gelak macam Aaron Ajis Dalam iklan ASTRO )
Kuih Cornflakes aku menjadik !! cuma kuih Makmur aku je menjadik separuh :) La.. Awat lak ???
Kerana aku terbakar LAMA kott kat oven tuh :)
Muehehehheheheh , takpe-takpe tahun depan umur panjang aku buat lagi kannn... Nati aku kirim la kat CikReen ek.. :)
Ynag lain nak sila isi form ye...tahun depan aku bagi dengan kad raya lagik :) (Tak janji ) heheheheh
Tapi memang Kuih Makmur ni payah nak buat , Kesabaran nak seguni , ketekunan mahu nak seguni jugak ,
Tapi bila Dah  jadi terasa berbaloooi-baloooii engko... :)



Balikkk Kampuunggg WooowOOOwoott :)
Ini Anak mak angkat aku namanya Firdaus :) Agak-agak dapat tak korang cari aku kat mane?? ekekkekekekke :)



Rasa gila hebat lettew pose belakang sungai :))
  Oh ye , Itu Baju Raya untuk Hari Raya kedua jadi pepaham la kalau tak glamour or tak vogue macam baju Hari Raya pertama .. Heheheheh .. Aku nampak gemuk kan.. jadi aku memang dah gemuk :) Terima je laaaahhhhhh ..


Ini lah rupanya kuih Makmur aku Versi Nong  :(
 Setelah satu dulang ( 30 Biji )  terbakar hangus, Aku rasa cantik lak kaler hitam tuh walaupun sedih teramat !! tetiba ......
Aku dengan Bijaksana terus lah tukar suhu oven tu ke suhu yang rendah sikit , Akhirnya dapat lah 20 Biji je yang terselamat .. Halaaaaaaahai...


Haaa..Jadik jugak :)

Kuih Faveret toksah cakap.. Pejam mata pun jadik je.. :) (Ade unsur RIAK di situ )

Tarrrrrrraaaaa... :)


Aku jatuh cinta kejap dengan Shahezy Sam nih..Alahahahahaiiii awat la Lisa ni gile-gile manje hah , Tak marah ke Abang Yusry ?? :)
Sweet Like Cokelet :) 
SAM -aku rasa korang patut tengok.. :)

Cerita ini aku enjoy jugak tengok , Aku bagi 5/5 bintang :) Aku ni tak kedekut bintang orangnye.. muehehehhehe :)


Maaf lah yek..Lama tak jejalan kat rumah-rumah (blog) korang :)
Ada masa aku jejalan lah..tunggu :)
P/S : Aku mau LEMANG .. Sapa bole bagi selori ?? Raya ni tak makan lemang pun :( wwwuwuwuwuuwuwuwuuwu

Tuesday, 14 August 2012

Kisah Raya :)

Di cuci dulu oleh cikzaitul :)
Assalamualaikum.. Kisah Raya ini patut kah aku cerita , atau ada ke orang mau baca :)
Aku telah di tag oleh Iffah untuk share kisah raya nih..
Walaupun dah tamat tempoh , Aku mau jugak hupdate :)
Hehehhehe , Kisah Raya aku takdelah gempak macam orang lain ..
Aku RAYA pun dengan mempunyai sedara-mara jauh .
Satu famili kat Pahang , Satu famili kat Perak , Satu famili kat Penang . (Sedara -mara )
Tapi selalunya beraya ber- Empat je lah : Aku , Abah , Mama , Adik :)
Di  rumah aku Petaling Jaya yang sunyi jalan raya bila tiba Hari Raya .


Raya aku yang lelepas taklah best , sibuk layan tetamu datang rumah , dengan aktiviti aku raya pula ke rumah dorang , macam sistem barter lak.. hehhehehhe..
Aku paling suka BALIK KAMPUNG :) tapi .... Aku takde kampung selepas arwah atok aku meninggal dunia . Aku kekadang je singgah kampung sedara-mara abah aku :)


Terpijak taik lembu kat Selama , Perak Darul Ridzuan itulah pengalaman spoill bagi aku.. Aku dress punya la lawa-lawa , hot-hot gitu .. Nak jugak lah kaki aku ni terpijak taik lembu yang lembut gebu tuh ..  -_- "
Hhahhahahahaha

Time Raya ,
Aku paling suka makan  RENDANG AYAM , semua rumah yang ada rendang ayam , aku akan sental  .. Nampak tak buruk lantak kat situ perangai aku :D hehhehehhe

Time Raya ,
Kuih Faveret lak pastinya kuih Cornflakes ..  Aku pernah habeskan satu balang kuih cornflakes tuh dengan muka tak bersalah.. Naseb rumah kawan aku , Natijahnya aku sekarang berjinak-jinak buat kuih raya faveret aku sendiri :)
Sekarang ini  aku dalam proses nak buat kuih raya .. Tunggu siap la yek :)
Pastinya kuih Makmur Versi Nong :)
Tengs Nong Resipi kau dengan Kad raya kau tuh :)



Korang Perasan kan , Kisah Raya aku biasa-biasa je.. Jadi inilah secebis pengalaman aku kat korang :)

Salam Ramadhan :)


Wednesday, 8 August 2012

Pssst..Psssttt...Mai jap Tengok :)




Di cuci dulu oleh cikzaitul :)
Assalamualaikum :)

Lalallalalaa..Selamat Hari Nak Raya :)
Lagu raya kat radio dah berkumandang kottt..
Kuih raya dengan baju raya pun dah tinggal sikit je kat jalan TAR tu..
Apepunnnnnnn ..............


Pinjam sat En.Google :)






Maaf Zahir Dan Batin :)

Aku persiapan raya tak siap satu pun , Apatah lagik baju raya , kuih raya, tapi plan tahun ini , aku nak buat kuih raya.. Tapi.....
Jika aku sibuk sangat kuih TUNJUK-TUNJUK  je la aku dapat buat :)
Hehhehhehhe
Korang puye persiapan acane?
Harap GEMPAK lah ek..


Aku minta maaf sesangat jika ada terkasar bahasa , terkasar komen ke ape, aku taksedar jika aku melakukan kesalahan kecik atau besar dengan korang :)
Yelah , aku kan suka sangat ber-AKU , ber- KAU ,
Takut korang tak selesa lak..
Harap jangan simpan dalam hati ek.. KOSONG - KOSONG :)